14 نژاد مناسب برای افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند

14 نژاد مناسب برای افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند

این روزها تعداد افرادی که هر روز خواهان به سرپرستی گرفتن پت هستند، رو به افزایش است. اصلا تفاوتی ندارد که انگیزه شما برای این کار چیست!آیا به عنوان اولین تجربه نگهداری از سگ برای همسرتان سورپرایزی درنظر دارید یا برای همبازی بودن با کودکان‌تان قصد خرید سگ دارید! به هر حال آگاهی از جزییاتی که قبلا چیزی از آن نمی‌دانستید، ضروری است. شما باید بدانید که سبک آموزش سگ چگونه است، تنظیم روال تغذیه سگ، نظافت و مراقبت های بهداشتی عمومی سگ همراه با روتین عملکرد و تربیت او به چه شکل خواهد بود؟ آگاهی از این جزییات و آشنایی کافی با نحوه مراقبت و نگهداری از سگ، محدودیت‌های احتمالی و مسئولیت‌هایی که باید به آن آگاهی کافی داشته باشید، موجب می‌شود تا بتوانید برای تجربه هیجان انگیز نگهداری از حیوان خانگی آماده شوید.

 

چالش های افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند

یکی از چالش‌های بزرگ در زمانی که برخی افراد برای اولین بار تصمیم به نگهداری از سگ می‌گیرند، آشنایی با این حیوانات و تطابق با نیازهای سگ ها در زندگی انسانی است. این دوران آشنایی مهمترین بخش از تجربه‌ نگهداری از سگ برای افراد جدید است. در این دوره، صاحبان جدید با شخصیت و رفتار سگ خود آشنا می‌شوند. این یادگیری متقابل، باعث ایجاد ارتباط قوی بین صاحبان و سگ‌ها می‌شود. یکی از مهمترین چالش‌ها در این مرحله، احساس اطمینان از انتخاب صحیح سگ است. این امر از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا افراد نمی‌خواهند مدتی وابسته یک نژاد و سگ خاص شوند و پس از آن به نتیجه برسند که انتخاب‌شان نادرست بوده است. به همین دلیل باید از ابتدا آگاهی کافی در این حوزه کسب کرده باشند.

خوشبختانه، برخی از نژادها برای اولین تجربه نگهداری از سگ بسیار مناسب هستند. این نژادها به دلیل رفتارهای آرام و مهربان، نیازهای نگهداری کمتری را بروز می‌دهند. سهولت در آموزش و تربیت مناسب نیز،  به عنوان بهترین ویژگی برای سگ‌ها شناخته می‌شود. برای افرادی که اولین بار سگ را به خانه می‌آورند، توجه به این پارامترها اهمیت بالایی دارد. در این بخش به بررسی دقیق‌تر این موضوع می‌پردازیم.

 

ویژگی سگ‌هایی که مناسب تجربه اولی‌ها هستند

سگ‌هایی که به افراد بی تجربه توصیه می‌شوند معمولا سگ‌هایی هستند که به راحتی آموزش می‌بینند. آموزش پذیری بالا و تربیت آسان پارامترهای بسیار مهمی هستند که سرعت تطابق سگ با زندگی انسانی را افزایش می‌دهند. نکته مهم بعدی، مهربانی سگ‌ها و عدم پرخاشگری است. زندگی ما رفت و آمدهای متعددی دارد و ارتباطات بخش مهمی از آن هستند. سگ‌های مهربان که پرخاش کمتری نسبت به غریبه ها دارند، برای انتخاب به عنوان اولین سگ گزینه مناسبی هستند. این نژادها همیشه با شما دوست خواهند بود و چالش های کمتری را با آن ها تجربه می‌کنید. بهترین نژاد برای اولین تجربه از نگهداری سگ؛ باید با سطح انرژی مناسبی همراه باشد. سگ های پر انرژی که چالش های زیادی برای تخلیه انرژی ایجاد می‌کنند، اصلا مناسب نیستند. اما در صورتی که فعالیت زیادی را تجربه می‌کنید، انتخاب یک سگ پر انرژی برای گردش و کوهنوردی گزینه بسیار مطلوبی است. اگر زیاد به نظافت اهمیت می‌دهید، انتخاب سگ‌هایی با موهای کوتاه گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

به یاد داشته باشید که همه سگ ها، بدون توجه به نژاد، به مراقبت، آموزش و مراقبت های دامپزشکی خوب نیاز دارند. پس اگر شرایط مالی، زمانی و میل به نگهداری از آن ها را دارید، همین حالا برای خرید و به سرپرستی گرفتن یک نژاد مناسب اقدام کنید.

 

1- سگ کوهستانی برنیز

سگ کوهستانی برنیز یکی از سگ‌های نژاد بزرگ محسوب می‌شود. شاید ابتدا از ابعاد بزرگ این سگ تعجب کنید که به عنوان یک سگ خوب برای تجربه اولی‌ها معرفی می‌شود. اما بهتر است بداندی که این سگ بسیار مهربان، باهوش و دوست داشتنی است. شما به راحتی می‌توانید این سگ‌ها را آموزش دهید. برنیز تشنه محبت و جلت توجه است. به همین دلیل یک همراه همیشگی برای شما است. او تلاش می‌کند تا رضایت شما را جلب کند و ارتباط خوبی با بچه ها دارد. او نیاز کمتری به فعالیت خارج از خانه دارد و می‌تواند در کنار کودکان شما استراحت کند. او به شدت سازگار است و اصلا روحیه تهاجمی ندارد. شما می‌توانید با آموزش کافی، از این سگ برای نگهبانی و مراقبت نیز استفاده کنید.یادتان باشد که سگ نژاد برنرز، اندکی ریزش مو دارد و برای از بین بردن موهای شل یا سست شده خودش، نیاز به  برس کشی منظم دارد.

  • گروه: کار (AKC)
  • ارتفاع: تقریبا 58 الی 69 سانتری متر
  • وزن: حدود 21 الی 52 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 7 تا 10 سال

 

2- سگ بیشون فریز

سگ نژاد Bichon Frize یکی از محبوب‌ترین گزینه ها برای سگ اولی ها است. بیشون فریز یک سگ کوچولوی خوش قیافه است که برای خانواده های دارای فرزند که در آپارتمان زندگی می‌کنند، گزینه مناسبی است. این نژاد کمی شبیه به یک توپ پنبه ای فنری است. این نژاد به شدت می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه و مطلوب باشد. بیشون ها نسبتاً برای آموزش باهوش هستند و سرعت یادگیری خوبی دارند. این نژاد به خوبی با هر سبک زندگی سازگار می شوند و برای شادی و سلامتی فقط به ورزش متوسط روزانه نیاز دارند. شما باید زمان و هزینه خودتان را برای رسیدگی به موهای این نژاد بررسی کنید، چرا که رسیدگی به مو در این نژاد بسیار جدی است. شما باید مرتب موهای این نژآد را کوتاه کرده و برس کشی روزانه را جدی بگیرید.

  • گروه: غیرورزشی (AKC)
  • ارتفاع: 22 تا 30 سانتی متر
  • وزن: 3 تا 5 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 14 تا 15 سال

 

3- سگ باکسر

اگر به دنبال یک سگ با سایز متوسط و پرانرژی هستید، قطعا باکسر انتخاب مناسبی است. این نژاد به شدت بامزه است اما بازیگوشی محدودی دارد. این سگ وفادار ارتباط بسیار خوبی با خانواده برقرار می‌کند. برای فعالیت های روزمره، ورزش و بازی می‌توانید باکسر را به عنوان یک همراه جذاب با خودتان داشته باشید. برخی از باکسر ها بیش فعال هستند. این سگ‌های فعال و کوشا، باید تربیت خوبی داشته باشند تا روال زندگی شما را به هم نریزند. اما در بیشتر مواقع باکسرها سگ‌های بسیار باهوش هستند که از زندگی با انسان لذت می‌برند. توجه به آن ها بسیار خوش آیند است. باکسرها پس از آموزش و اجتماعی شدن می توانند در خانواده های دارای فرزند رشد کنند، چرا که با بچه ها ارتباط بسیار خوبی برقرار می‌کنند. نژاد باکس ذاتاً نگهبان است. به همین دلیل یم‌توانید به طور طبیعی از این نژاد برای مراقبت از خانواده یا محیط زندگی کمک بگیرید.

  • گروه: کار (AKC)
  • ارتفاع: 53 الی 63 سانتری متر
  • وزن: 24 الی 31  کیلوگرم
  • امید به زندگی: 10 تا 12 سال

 

4- سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

سگ نژادکاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، به عنوان یک سگ شیرین و مهربان شناخته می‌شود. این نژاد با ظاهری شبیه توله سگ می‌تواند هر کسی را به خودش جذب کند. کاوالیرها می توانند در هر فضایی رشد کنند. آن ها تمایل دارند با کودکان در هر سنی به خوبی کنار بیایند. این نژاد کوچک است و چشمانی دوست داشتنی دارد. این سگ زیبا به شدت آرام است و برای بازی با کودکان، همراهی در آپارتمان و زندگی در کنار انسان به شدت مناسب است. ورزش روزانه اولیه معمولاً برای حفظ سلامت این نژاد کافی است و تخلیه انرژی پیچیده‌ای نیاز ندارد. اما یادتان باشد که این نژاد نیاز به آموزش اولیه دارد و به خوبی به آن پاسخ می دهد. با وجود موهای بلند، برس کشی روزانه جهت حفظ سلامت پوست و مو و عدم ریزش موها در زمین یا گره خوردن مو بر روی بدن، ضروری است.

  • گروه: عروسکی (AKC)
  • ارتفاع: 30 الی 33 سانتی متر
  • وزن: 5 تا 8 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 12 تا 14 سال

 

5- سگ گلدن رتریور

اگر به دنبال یک گوله عشق هستید، قطعا گلدن رتریور بهترین انتخاب برای شما است. گلدن ها سگ خانواده شناخته می‌شوند. آن‌ها مشتاق خوشحالی  و بازی هستند. گلدن رتریو برای کودکان در هر سنی عالی است. شما به راحتی می‌توانید از گلدن رتریور به عنوان پرستار استفاده کنید و همراهی او را در هر لحظه از مراقبت کودکان مشاهده کنید.  این سگ با جثه متوسط، شاد، وفادار، مهربان و فعال، می‌تواند بهترین عضو خانواده شما باشد. این نژاد باهوش و سازگار است. به همین دلیل در اکثر خانواده شرایط نگهداری آن وجود دارد. گلدن رتریور برای حفظ وضعیت بدنی خوب و جلوگیری از کسالت، به مقدار کافی ورزش و تحرک روزانه نیاز دارند. آموزش برا یاین نژاد ضروری است. اگر به موقع تخلیه انرژی را جدی گرفته باشید، قطعا آموزش این نژاد سخت نیست. شما می‌توانید با آموزش کافی و ایجاد چارچوب های مشخص در خانه، زندگی خوشی در کنار این فرشته ها داشته باشید. یادتان باشد که مو ریزی گلدن موضوعی است که باید در خصوص آن بدانید. برس کشی روزانه نیز بخشی از نگهداری این نژاد است.

  • گروه: ورزشی (AKC)
  • ارتفاع: 54 الی 60 سانتی متر
  • وزن: 24 الی 34 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 10 تا 12 سال

 

6- سگ گریت دین

سگ نژاد گریت دین شاید به نظرتان بزرگ و ترسناک باشد، اما بررسی ها نشان می‌دهد که این نژاد به عنوان یکی از نژادهای خوب برای افراد بی تجربه در نگهداری از سگ، معرفی می‌شود. این نژاد این ابعاد بدنی بزرگی دارد و گاهی برای بچه ها ترسناک است، اما بهتر است بدانید که آنها تا پای جان‌شان مراقب شما و اعضای خانواده هستند. پس با خیال راحت این نژاد را انتخاب کنید. حس انعطاف پذیری بالای گریت دین در کنار رفتار مهربان، جذاب و دوست داشتنی او موجب می‌شود تا بتوانید بدون دردسر از زیبایی و ظاهر او لذت ببرید. آموزش پذیری بالا، هوش خوب و فرمان پذیری از ویژگی هایی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. گریت دین ها ریز موی اندکی دارند اما آبریزش از دهان و بینی آن ها کاملا احساس می‌شود.

  • گروه: کار (AKC)
  • ارتفاع: 51 تا 71 سانتی متر
  • وزن: 49 تا 74 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 7 تا 10 سال

 

7- سگ لابرادور رتریور

به همان اندازه که گلدن رتریور محبوب است، لابرادور رتریور نیز طرفداران خاص خودش را دارد. لابرادور رتریور یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نژادهای سگ در ابعاد متوسط و بزرگ است. این نژادهای دوست داشتنی با اکثر محیط ها سازگار هستند، شما به راحتی می‌توانید با بچه ها زندگی شیرینی در کنار آن ها تجربه کنید. این نژاد سگ به شدت وفادار و مهربان است. شما باید برای ایجاد پیوند با خانواده، آموزش هایی را در پیش بگیرید. یادتان باشد که این نژاد فعال، بازیگوش و باهوش است، پس تخلیه انرژی روزانه اصلی ترین نیاز لابرادور رتریور است. آن‌ها در خانواده های فعال، می‌توانند ساعت‌ها جنب و جوش داشته باشند. بازی با کودکان مورد علاقه آن ها است. یادتان باشد که دویدن، آموزش دیدن و بازی های فکری مبحبو این نژاد است. از طرف دیگر به دلیل کوتاه بودن موهای این نژاد، ریزش مو و چالش‌های این‌چنینی وجود ندارد.

  • گروه: ورزشی (AKC)
  • ارتفاع 54 تا  62 سانتی متر
  • وزن: 24  تا 36 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 10 تا 12 سال

 

8- سگ مالتیز

نژاد مالتیز به عنوان سگی دوست داشتنی و عروسکی شناخته می‌شود. این نژاد با موهای بلند و چشم های گرد به شدت جذاب است. شما به راحتی می‌توانید این نژاد را همراه با زیبایی های ظاهری در خانه تجربه کنید. چهره دوست داشتنی و رفتار دوستانه مالتیز شرایط نگهداری از او را آسان می‌کند. این سگ‌ها با موهای ابریشمی زیبا می‌توانند دلبری کنند. اصلاح مرتب و شانه کشی روزانه اصلی ترین بخش نگهداری از این نژاد است. خوشبختانه ریزش مو مالتیز کم است و چندان نباشد برای آن دغدغه داشته باشید. انرژی بالای این نژاد بازی روزمره را می‌طلبد. پس برای این بخش برنامه ریزی کنید. آموزش پذیری مالتیز بالا است و از این جهت نگرانی تجربه نمی کنید.

  • گروه: عروسکی (AKC)
  • ارتفاع: 17 تا 22 سانتی متر
  • وزن: 3 الی 4 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 12 تا 15 سال

 

 

9- سگ میکس

هنگام در نظر گرفتن نژاد مناسب برای خود، مهم است که سگ های نژاد میکس را در نظر داشته باشید. این سگ های بی نظیر می توانند همراهان بسیار خوبی باشند. اگر مطمئن نیستید که کدام نژاد برای شما مناسب است، از پناهگاه نگهداری حیوانات بی سرپرست و گروه های واگذاری جویا شوید. معمولا سگ های میکس اگر اختلالاتی در سلامت فیزیکی خودشان نداشته باشند، انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. آموزش پذیری بالا، هوش مطلوب و درک محبت از جمله مشخصه های اصلی این نژاد است. معمولا سگ های میکس از جفت گیری دو سگ از نژادهای مختلف حاصل می‌شوند. در برخی مواقع می‌توانند آسیب پذیری های نژادهای اصلی والدین را پوشش دهند و زندگی سالم تری را تجربه نمایند.

 

10- سگ پاپیلون

سگ نژاد پاپیلون یکی از نژادهای محبوب برای سگ اولی ها است. شاید تصور کنید که فعالیت بیش از اندازه این نژاد مناسب شما نیست. اما بهتر است بدانید که پاپیلون با دارا بودن زیبایی بصری و اخلاق خوب، انتخاب برنده ای برای شما است. سگ پاپیلون به شدت شاد، مهربان و سازگار است. او می‌تواند در شرایط مختلف به خوبی از خودش مراقبت کند و همراه خوبی برای بچه ها باشد. رفتار ملایم و آموزش پذیری قوی از مشخصه های پاپیلون است. شما می‌توانید با این نژاد تجربیات مختلفی را کسب کنید. فعالیت روزانه با بازی کردن حاصل می‌شود پس نگران آن نباشید. این نژاد برای گردش و تفریح روزانه نیز گزینه مناسبی است. دویدن و تقویت عضلات یک پارامتر خوب برای سلامت فیزیکی این نژاد است.

  • گروه: عروسکی (AKC)

 

  • ارتفاع: 20  تا 27 سانتی متر
  • وزن: 2.5 تا 5 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 14 تا 16 سال

 

11- سگ پامرانین

سگ پامرانین یک سگ دوست داشتنی و شیرین است. پامرانین در شبکه های اجتماعی محبوبیت زیادی کسب کرد و با پامرانینی به اسم پو، توانست نظر بسیاری از افراد را جلب کند. این نژاد تحرک بالایی دارد و در صورت آموزش مطلوب، رفتار خوبی با بچه ها بروز می‌دهد. اما یادتان باشد که دست و پاهای ظریف این نژاد، کشتی گرفتن و حرکات خشن یا برخورد های خاص کودکان را نمی‌پذیرد و ریسک آسیب سگ در این شرایط بالا است. پس اگر کودک خش دارید که کارهای غیر قابل پیش بینی انجام می‌دهد، پامرانین را فراموش کنید. پامر تلاش می‌کند تا همیشه همراه شما باشد. چهره زیبا و پوزه بامزه او همیشه خندان است. موهای بلند و دلبرانه پامر نیاز روزانه به برس کشی را جدی تر بیان می‌کند. آموزش های این نژاد باید هوشمندانه و از سن کم انجام شود تا اثربخشی بالایی داشته باشد. پس تلاش کنید بدون دردسر و نگرانی، نسبت به این موضوع و ایجاد روتین و چارچوب اقدام کنید.

  • گروه: عروسکی (AKC)
  • ارتفاع: 15 تا 17 سانتی متر
  • وزن: 1.5 تا 3.5 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 12 تا 16 سال

 

12- سگ پودل

پودل یک نژاد سگ پرطرفدار است که با هوش بالا می‌تواند یک همراه جذاب در خانه شما باشد. او به راحتی آموزش می‌پذیرد و رفتار مطلوبی از خودش بروز می‌دهد. شما می‌توانید این نژاد را همراه با برترین میزان جذابیت نگهداری کنید. پودل ها با موهای فرفری خودشان ریزش موی کمی دارند. این نژاد معمولا با محیط خود سازگار است و می تواند در فضا‌های مختلف، از جمله خانواده هایی که بچه دارند یا از حیوانات خانگی دیگری مراقبت می‌کنند، عملکرد مطلوبی را ارائه کند. پودل بازیگوش است و آموزش برای رفتار مطلوب باید به جدیت انجام شود. تحرک بالا نیازمند پیاده روی روزانه، توجه و بازی است. پس حتما در این خصوص با هوشمندی کافی تلاش کنید تا نیاز پت را برآورده نمایید.

  • گروه: غیرورزشی (AKC)
  • ارتفاع استاندارد: بیش از 38.1 سانتی‌متر
  • ارتفاع مینیاتوری: 25.4 تا 38.1 سانتی‌متر
  • ارتفاع عروسکی: کمتر از 25.4 سانتی‌متر
  • وزن استاندارد: 20.41 تا 31.75 کیلوگرم
  • وزن مینیاتوری: 6.8 تا 8.16 کیلوگرم
  • وزن عروسکی: 2.27 تا 4.08 کیلوگرم
  • امید به زندگی: 10 تا 18 سال

 

13- سگ شیتزو

شیتزو سگ نژاد کوچکی است که با موهای بامزه خودش می‌تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. مهربانی این نژاد به شکلی است که می‌توانید به راحتی او را وارد خانواده کرده و از تعاملات او لذت ببرید. این نژاد باستانی چینی وقتی با خانواده همراه می‌شود، در هر لحظه‌ای کنارتان خواهد بود. این نژاد نیازی به ورزش روزانه ندارد و در صورت آموزش جدی، سر و صدای چندانی از خود بروز نمی‌دهد. برای عدم گره خوردن موها و رسیدگی به آن، باید حتما موهای سگ را برس کشی روزانه کنید و به بهداشت دهان و دندان رسیدگی نمایید.

  • گروه: عروسکی (AKC)
  • ارتفاع: 9 تا 10.5 اینچ
  • وزن: 9 تا 16 پوند
  • امید به زندگی: 10 تا 18 سال

 

14- سگ یورکشایر تریر

سگ نژاد یورکشایر تریر یک سگ عالی برای شروع تجربه نگهداری و مراقبت از سگ ها است. این سگ‌های بامزه با چهره و استایل جذاب می‌توانند در نگاه اول شما را جذب کنند. مهربانی و محبت بی اندازه به سرپرست، از ویژگی مهم این نژاد است. یادتان باشد که یورکشایر، به شدت می‌تواند برای ورزش و تحرک مناسب باشد، اما لزوم پیاده روی و گردش روزانه را ندارد! شما می‌توانید به راحتی با سگ نژاد یورکشایر، حس و حال بی نظیری را تجربه کنید. این نژاد در کنار غریبه‌ها رفتار مناسبی دارد و سر و صدای چندانی از او تجربه نخواهید کرد. اما رسیدگی به موها، برس کشی منظم و مراجعه به آرایشگاه از ضروریات این نژاد محسوب می‌شود.

  • گروه: عروسکی (AKC)
  • ارتفاع: 20 تا 22 سانتی متر
  • وزن: 5 تا 7 پوند
  • امید به زندگی: 2 تا 3.5 کیلوگرم

 

این نژادهای سگ برای تجربه اولی‌ها ممنوع است!

اگر برای اولین بار است که صاحب سگ می‌شوید، بهتر است از انتخاب نژادهای مستقل و سرسخت که نیاز به آموزش رفتاری و اجتماعی فشرده دارند خودداری کنید. سگ هایی که باید مداوم به عملکرد ان ها توجه کنید تا اشتباهی از آن ها سر نزند، انتخاب خوبی برای شما نخواهند بود. همراهی سگ‌هایی که رفتار مستقی دارند، پرخاشگر نیستند و حس آلفا بودن را بیش از سایرین ندارند، انتخاب عاقلانه تری است. سگ‌هایی که نیاز به نظارت دقیق در مواجهه با غریبه‌ها دارند، می‌توانند برای تجربه اول شما گزینه خوبی نباشند. این نژادها ممکن است باعث بروز مشکلات و فوبیا در پی تجربیات ناخوش آیند شوند.  نژادهایی که باید با احتیاط مورد انتخاب آن ها عمل کنید شامل سگ‌های گله، برخی ازتریرهای پر انرژی و خرابکار و سگ‌های گارد هستند. یادتان باشد که توانایی کنترل شرایط با شما است. پس حتما به تمام پارامترها توجه کنید و پس از آن انتخاب نمایید.

لیست مطالب
  1. تاثیر اندازه‌ی پوزه بر طول عمر سگ‌ها!
  2. 14 نژاد مناسب برای افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند
  3. آیا سگ من مرا دوست دارد؟
  4. خطرناک ترین نژاد های سگ در جهان
  5. بزرگ ترین نژاد های سگ در جهان
  6. 10 ایده جذاب برای جشن تولد سگ محبوبتان
  7. چرا ما اینقدر سگ‌ها را دوست داریم؟ علم پاسخ می‌دهد!
  8. روش دادن قرص به سگ ها
  9. سرطان در سگ ها | علائم سرطان سگ و پیشگیری
  10. تفاوت شیر گاو با شیر سگ در چیه؟ مقایسه شیر سگ و گاو
  11. نحوه تغییر غذای سگ و توله سگ؛ هر آنچه باید بدانید
  12. علت استفراغ سگ و درمان آن
  13. علت ریزش مو در سگ ها و درمان آن
  14. راهنمای شیر دادن به توله سگ
  15. وفادارترین نژادهای سگ‌ کدام‌ اند؟
  16. خوردن نان برای سگ مفیده یا مضر؟
  17. قرص ضد انگل برای سگ‌ها + معرفی بهترین درمان انگل سگ
  18. سگ از چی می‌ترسه؟
  19. قارچ برای سگ خوبه یا بد؟
  20. شرایط بردن سگ به خارج از کشور
  21. همه‌چیز درباره گریه کردن در سگ ها
  22. آرام‌کردن سگ با دارو: داروهای آرامبخش سگ
  23. هر چند وقت یکبار باید سگ ها را شست؟
  24. جرب سگ | نحوه تشخیص، علائم و علل آن چیست؟
  25. نقش پرورش دهندگان سگ در جامعه چیست؟
  26. نگهداری سگ برای چه افرادی مناسب نیست؟
  27. معرفی نژاد‌ های سگ ایرانی
  28. علائم و درمان بیماری کنل کاف یا سرفه سگ
  29. قوانین نگهداری از سگ در کشور‌ های خارجی
  30. راه های تخلیه انرژی سگ
  31. واردات انواع نژادهای سگ به ایران
  32. بهترین سگ آپارتمانی [ویدیو و عکس 10 نژاد سگ آپارتمانی]
  33. معرفی بهترین سگ های گارد و نگهبان + عکس نژاد ها
  34. سگ تی کاپ چیست؟ معرفی نژادهای تیکاپ
  35. عکس و ویدیو 7 نژاد سگ جیبی (قیمت و خرید سگ جیبی)
  36. موسیقی و آهنگ های مخصوص سگها + دلایل استفاده و مزایا
  37. آموزش جعبه سگ
  38. آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ
  39. آموزش رفع جویدن سگ
  40. آموزش محل دستشویی به سگ
  41. به سگ خود نشان دهید که او رئیس نیست
  42. جلوگیری از تعقیب کردن ماشین ها توسط سگ
  43. جلوگیری از گاز گرفتن توله سگ
  44. سرگرمی کردن سگ
  45. تحرک در سگها
  46. حواس پنجگانه سگ ها
  47. رنگهای پوشش سگ
  48. بررسی نقاط مختلف بدن سگ
  49. دیسپلازی لگن در سگ
  50. ویروس دیستمپر در سگها
  51. بيماری التهاب گوش خارجی سگ و گربه
  52. فتق در سگها و گربه ها
  53. این غذاها را هرگز به سگ تان ندهید
  54. تغییر غذای توله سگ
  55. روش پخت چند نوع غذا برای سگها
  56. تغذیه در سگ و گربه
  57. جفتگیری در سگ ها چگونه است؟
  58. دوران بارداری و زایمان در سگ ها
  59. دوره فحل یا پریودی در سگ های ماده چگونه است؟
  60. مزایا و معایب عقیم کردن سگ نر
  61. معایب و مزایای عقیم کردن سگ ماده
  62. خارش در سگها به چه علت است و چگونه رفع میشود؟
  63. شکاف سق دهان در سگها
  64. عقیم کردن حیوانات چه مزیت ها و معایبی دارد؟
  65. مقابله با کرم ها در سگ
  66. کک و کنه در سگ ها و نحوه مقابله با آن
  67. مقابله با فصل گرما برای سگ ها
  68. واکسیناسیون سگ ها چگونه است؟
  69. نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی
  70. روش های تعیین هویت حیوانات خانگی
  71. تلاقی نژاد یا Cross breed در سگ ها
  72. تفاوت میان نژاد سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی
  73. نژادهای کم پارس در سگها (نژاد های کم سرو صدا سگ)
  74. میکروچیپ روش شناسایی هویت حیوانات
  75. مسافرت رفتن با سگ ها
  76. مدفوع خواری در سگ ها (دلایل مدفوع خواری و راه حل مشکل)
  77. سگ در زبان های مختلف چگونه تلفظ میشود؟
  78. کودکان در معرض گاز گرفتن سگها
  79. کشتار سگهای ولگرد در ایران
  80. شرایط نگهداری حیوانات خانگی
  81. سگهای پلیس
  82. سگ گردانی در تهران
  83. زشت ترین سگ دنیا
  84. ریزش مو در سگ ها
  85. دستورالعمل كنترل جمعيت سگهاي ولگرد
  86. حقوق حیوانات از دیدگاه اسلام و غرب
  87. جنگ در سگها
  88. پیوند سگ و روباه
  89. آیا سگ نجس است؟ بررسی علمی و دینی نجاست سگ
  90. معرفی Iran Kennel Club ایران کنل کلاب
  91. قوانین جهانی در زمینه حقوق حیوانات
  92. آیا نگهداشتن حیوان خانگی خطرناک است یا باعث امنیت میشود؟
  93. اسهال در سگ های بالغ و توله سگ ها
  94. جراحی تار های صوتی سگ و مقابله با پارس کردن آن ها
  95. شجره نامه سگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
  96. آشنایی با گروه بندی نژاد های سگ
  97. تفاوت ژرمن شپرد نمایشی و کاری
  98. آموزش نحوه گرفتن ناخن سگ ها
  99. بهداشت گوش در سگ ها (آموزش تمیز کردن گوش سگ)
  100. آراستن نژادهای سگ مو بلند
  101. آموزش نحوه صحیح حمام کردن سگ ها
  102. آموزش های اولیه آراستن سگ ها
  103. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت دوم)
  104. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت اول)
  105. آموزش نحوه اجتماعی کردن سگ و توله سگ
  106. بناکردن و نگهداری از حد و مرز سگ
  107. چرا سگها خودشان را تکان می دهند؟
  108. عواقب و خطرات تنها گذاشتن سگ به صورت طولانی و مداوم در خانه
  109. همه چیز در مورد پیاده روی با سگ ها
  110. نحوه کنترل کردن و مسلط شدن روی سگ (آلفا شدن)
  111. معنای حرکات و زبان بدن سگ ها
  112. چرا نباید با سگ ها مثل انسان ها رفتار کنیم؟ (روانشناسی سگ)
  113. رابطه بد سگ نسبت به کودکان به چه شکل بوجود می آید؟
  114. قبل از اینکه سگتان را قلاده کنید
  115. داستان حمله و درگیری سگ ها (داستان واقعی)
  116. یک سگ یا دو سگ داشته باشم؟
  117. حس تملک وسایل منزل توسط سگ ها و نحوه جلوگیری از آن
  118. پت راید؛ اولین سامانه حمل و نقل حیوانات خانگی در ایران
  119. هیدروتراپی جدیدترین تکنولوژی درمانی پوست و مو سگ

مطالب ویژه

گفتگو آنلاین